preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Vladimir Nazor" Duga Resa

Login
Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

HZJZ

Kalendar 2023./2024.

e-Dnevnik

eTwinning

              2021. - 2022.           

Erasmus+

Erasmus + KA1

    

Popis udžbenika i DOM za šk. god. 2022./2023.

Kamo nakon osnovne škole

Školski kurikulum

 

Priloženi dokumenti:
Skolski kurikul - 2021.-22..pdf

Plan i program rada Škole

Autobusne linije

Priloženi dokumenti:
Zvono.jpg

Facebook

Office 365 za škole

Razredna nastava

 

 

IGRAM i UČIM 4.a
Školske novine

E-lektire

E-knjižnica

Učenje na daljinu

Portal za škole

Prometna učilica

Brojač posjeta
Ispis statistike od 20. 11. 2009.

Ukupno: 462806
Ovaj mjesec: 1856
Ovaj tjedan: 153
Danas: 30
Pubertet i adolescencija

DEDAL  I  IKAR

Dedal i njegov sin Ikar bili su zatočeni na otoku Kreti. Gledajući  ptice, Dedalu sine ideja kako će on i sin napustiti otok. Počne skupljati perje koje je ostajalo iza ptica i pažljivo ga povezivati žicom te lijepiti voskom. Tako je za godinu dana  napravio dva para lijepih i velikih krila. Poletjeli su u slobodu. Dedal je upozorio sina da ne leti previsoko i preblizu suncu kako ono ne bi rastopilo vosak. No, mladić kao mladić, neoprezan i ne slušajući savjet oca, ugledavši ljepotu zemlje i mora ispod sebe, poželi obuzet  tom ljepotom poletjeti što više. Kako je letio sve više , bivao je sve sretniji  te je potpuno  zaboravio na očev savjet. Vosak se na toplini Sunca otopio, a perje je stalo otpadati s krila. Ikaru više nije bilo spasa, pa je Dedal samo užasnut mogao gledati kako se njegov sin stropoštao u more i zauvijek potonuo u njegovim dubinama.

Adolescenti su poput Ikara: odvajaju se od roditelja i polijeću u nova i tajanstvena prostranstva koja ih istovremeno privlače i plaše. Žele ih istražiti pa makar i po cijenu smrtne opasnosti.

PUBERTET ( lat. pubertas = odrastao) = tjelesno sazrijevanje

ADOLESCENCIJA (lat. adolescere  =  odrasti) = psihičko sustizanje tjelesnog

TEENAGE  ( engl. 13teen – 19teen)

To je prijelazno razdoblje između djetinjstva i zrelosti: vrijeme nemira i brzih promjena raspoloženja koje su posljedica nesnalaženja u silini promjena.

Faze nemira i prenaglašenog veselja izmjenjuju se s fazama umora i apatije.

Proces individualizacije

Nagla promjena tijela i lica tjera adolescente da sate i sate provode pred ogledalom. Od ogledala traže odgovor, a iz ogledala ih gleda netko nepoznat, niti dijete, niti odrasla osoba.

Treba vremena da se prihvati vlastito tijelo.

Proces separacije (lat. separare = odvajati)

Adolescent nije bas siguran da želi odrasti. Ne želi napustiti sigurnost djetinjstva uz svemoćne roditelje, ali vanjski svijet ga privlači poput magneta.

Obitelj mu je istodobno i potreba i teret. Zato roditelje uključuje i isključuje po želji, odnosno prema trenutačnom raspoloženju.

SPOLNOST

Mnogobrojne promjene traže  suočavanje sa vlastitom spolnošću.

Adolescent  osjeća uznemirenost i strah od nepoznatog, a to nepoznato ga tako magično  privlači.

UPAMTITE!!!

  • Za stupanje u spolne odnose potrebna je zrelost i odgovornost.
  • Veza koja uključuje spolne odnose donosi vrlo složene osjećaje.
  • Spolnim odnosom možete se zaraziti opasnom spolnom bolešću.
  • Samo je JEDAN spolni odnos dovoljan za trudnoću ili prijenos bolesti.

SPOLNI   IDENTITET

  • HETEROSEKSUALNOST = fizička, emocionalna i duhovna privlačnost prema osobama suprotna spola
  • HOMOSEKSUALNOST = fizička, emocionalna i duhovna privlačnost prema osobama istog spola
  • BISEKSUALNOST = fizička, emocionalna i duhovna privlačnost prema osobama obaju spolova

 

Način na koji se ljudi odnose prema seksualnosti ovisi o kulturi i vremenu u kojem žive.

Antička Grčka npr. imala je izrazito pozitivan stav prema istospolnoj ljubavi, dok su je neka druga društva strogo kažnjavala.

Engleski pisac Oscar Wilde je krajem 19. stoljeća osuđen na 2 godine zatvora zbog ljubavi koja se ne usuđuje izgovoriti svoje ime .

Nacistička Njemačka je homoseksualce obilježavala ruzičastim trokutom te otpremala u konc-logore, gdje su mnogi pogubljeni.

 

U mnogim suvremenim društvima homoseksualne osobe nemaju jednaka prava kao heteroseksualne.

Zašto je neka osoba homoseksualac?

Mnogi znanstvenici smatraju da to nije stvar izbora. Uzroci nisu u potpunosti shvaćeni, ali genetika i prenatalni hormoni se smatraju potencijalnim uzrocima.

Mnogi homoseksualnost vide kao bolest, nastranost i grijeh.

HOMOFOBIJA (gr. homos = isti/ phobos = strah)

  • averzija prema osobama homoseksualne orijentacije

Homoseksualna je ljubav dobrovoljna veza između odraslih partnera te ona ni na koji način ne ugrožava heteroseksualnu populaciju.

 

SEKSUALNO ZLOSTAVLJANJE (fizičko) I UZNEMIRAVANJE (verbalno)

Dogodi se kad netko prekrši pravila koja se odnose na tijelo druge osobe.

Taj netko može biti nepoznat ili poznat, čak i netko koga volite.

Ako vam se dogodi bilo koji oblik seksualnog uznemiravanja ili zlostavljanja, recite to nekome kome vjerujete!

Nemojte nikada nikoga zlostavljati ili uznemiravati na bilo koji način!

PEDOFILIJA (gr. paidos = dijete + fileo = volim) = najgori oblik seksualnog zlostavljanja: sklonost prema djeci istog ili suprotnog spola 

MLADENACKA  LJUBAV

Mladenačke ljubavi su poput ivanjskih krijesova, zanose ljepotom, ali kratko traju.

Mlada zaljubljena osoba stvari vidi onako kako ih želi vidjeti. Razum ima perifernu ulogu, mašta, zelje i osjećaji iskrivljuju percepciju.

Svaki racionalni pokusaj sa strane izaziva mržnju prema onome tko želi otvoriti oči.

ZRELA  LJUBAV

Zrela ljubav moguća je tek potkraj adolescencije.

Voljeti nekoga znači prihvatiti ga takvog kakav je, a ne kao projekciju vlastitih želja.

Zrela ljubav obogaćuje osobu čuvajući njezinu posebnost.

Odnos dvoje ljudi mora uključivati poštovanje prema osjećajima i željama partnera, što znači poštivati pravo drugoga da kaže NE bilo kojoj vrsti spolne aktivnosti u bilo koje vrijeme iz bilo kojih razloga.

Moguće je davati bez ljubavi, ali nije moguće voljeti bez davanja.

 

Povratak

 

preskoči na navigaciju